Asistenta Constatare Daune Baar

Call Center cu program Non-Stop la urmatorul numar de telefon

Procedură daună – RCA

Formular Dauna RCA / CASCO

  • Va rugam sa luati la cunostinta nu vom transmite niciodata mesaje nesolicitate (spam) si nici nu vom transmite catre terti adresele dumneavoastra de email sau alte date cu caracter personal.
 

Verificare

 

BAAR intervine in calitate de Organism de compensare in urmatoarele situatii:

  1. daca in termen de 3 luni de la data la care a adresat o cerere de despagubire persoana rezidenta in Romania care a suferit un prejudiciu cauzat de un accident de vehicule produs pe teritoriul unui stat situat in limitele teritoriale de aplicare, cu exceptia Romaniei, sau pe teritoriul unui stat tert al carui birou national a aderat la sistemul Carte Verde, prin intermediul unui vehicul care stationeaza in mod obisnuit pe teritoriul unui stat membru al Spatiului Economic European, cu exceptia Romaniei, nu a fost despagubita sau nu a primit un raspuns motivat de la asiguratorul RCA al vehiculului respectiv sau de la reprezentantul de despagubiri al asiguratorului RCA in Romania;
  2. daca asiguratorul RCA nu si-a desemnat un reprezentant de despagubire pe teritoriul Romaniei;
  3. daca in termen de doua luni de la data producerii accidentului asiguratorul RCA nu poate fi identificat.

BAAR, ca organism de compensare, nu are calitate procesuala pasiva sau de parte responsabila civilmente in raport cu persoanele prejudiciate in urma producerii accidentelor de vehicule.

Persoanele juridice care s-au subrogat in drepturile persoanelor pagubite prin accidente produse in conditiile prevazute la lit. a) nu pot sa depuna cereri de despagubire la BAAR.

Actele necesare mentionate reprezinta minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; inspectorii de dauna pot solicita documente suplimentare.

Nota: costul autoturismului la schimb este decontat de asigurator, conform art 11 din legea 132/2017 si art 25 din Norma 20/2017.

Ai nevoie de suport

Contacteaza-ne la telefon 031 9665 sau prin Chat Online, de Luni pana Duminica intre orele 08:00 – 24:00

Documentele pe care trebuie sa le completati in vederea deschiderii unui dosar de dauna:

  1. Formularul “Avizare de dauna(a se vedea mai jos) – completat si semnat de proprietarul autovehiculului de la data producerii accidentului rutier;
  2. Actul din care rezulta vinovatia si circumstantele producerii accidentului – (de ex. Proces verbal de contraventie, Constatarea Amiabila de Accident, Hotarare judecatoreasca, etc.);
  3. Actul de identitate al solicitantului– copie (Carte de identitate, Buletin de identitate, Pasaport, Cerificatul de inregistrare al societatii (CUI));
  4. Actul doveditor al proprietatii asupra bunului avariat– copie (certificat de inmatriculare- talonul, cartea de identitate, etc.);
  5. Orice alte documente in sustinerea declaratiilor, a circumstantelor producerii accidentului sau a pretentiilor de despagubire (cum ar fi in functie de situatie, devizul estimativ de reparatie, facturi si chitante de reparatie, fotografii, declaratii, acte de nastere, acte de stare civila, acte de deces, raport de expertiza tehnica sau medico-legala, etc);
  6. Prima avizare trimisa reprezentantului de despagubiri pe teritoriul Romaniei al societatii de asigurari straine (corespondenta dintre pagubit si reprezentantul de despagubiri pe teritoriul Romaniei al societatii de asigurari din strainatate – din Spatiul Economic European (S.E.E.)).

Conform legislaţiei în vigoare, autoturismul avariat se poate repara în orice unitate autorizată RAR aleasă de către păgubitul RCA. Asiguratorul RCA nu poate impune service-ul în care să vă fie efectuată reparaţia. Acest drept fundamental al consumatorului este precizat în legea RCA. Conform art. 6 alin 8 din Legea nr. 132/2017 vă puteţi adresa pentru efectuarea reparaţiei oricărei unități reparatoare de automobile care functioneaza în condiţiile legii fără nicio restricţie sau constrângere din partea asiguratorului RCA sau a unităţii reparatoare auto, care ar putea să vă influenţeze opţiunea.

Call center cu program non stop sau prin Chat Online, de Luni pana Dumnica între orele 08:00 – 24:00

Call Now Button