Constatare Daune Watford

Call Center cu program Non-Stop la urmatorul numar de telefon

Procedură daună – RCA

Formular Dauna RCA / CASCO

  • Va rugam sa luati la cunostinta nu vom transmite niciodata mesaje nesolicitate (spam) si nici nu vom transmite catre terti adresele dumneavoastra de email sau alte date cu caracter personal.
 

Verificare

 

Pasul 1:
Păgubitul avizează asigurătorul RCA al vinovatului cu privire la apariţia evenimentului asigurat în cel mai scurt timp posibil de la producerea acestuia. Păgubitul înștiințează de asemenea autoritățile competente și obține documentele necesare privind deschiderea dosarului, în funcție de evenimentul care a survenit.

dosar dauna

 

Pasul 2:

Acte necesare deschidere dosar dauna

Pentru a notifica o dauna auto, online sau prin call center, este nevoie de urmatoarele documente si informatii:

Accident cu doua autovehicule si fara vatamari corporale

  • Constatarea amiabila completata cu atentie – se poate completa si in service de catre ambele parti implicate;
  • Seria si tichetul RCA (sau Cartea Verde, in cazul in care celalalt autovehicul este inmatriculat in strainatate);
  • Certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
  • Cartea de identitate a proprietarului /delegatului;
  • Fotocopia permisului de conducere al soferului implicat;
  • Procura notariala, daca vehiculul apartine altei persoane fizice decat proprietarul;
  • Delegatie, daca vehiculul apartine unei persoane juridice (firma / societate de leasing).

Actele necesare mentionate reprezinta minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; inspectorii de dauna pot solicita documente suplimentare.

Nota: costul autoturismului la schimb este decontat de asigurator, conform art 11 din legea 132/2017 si art 25 din Norma 20/2017.

Ai nevoie de suport

Contacteaza-ne la telefon 031 9665 sau prin Chat Online, de Luni pana Duminica intre orele 08:00 – 24:00

Pasul 3:
Asigurătorul va elibera accept de plata către unitatea reparatoare în care se efectuează reparația și va achita despăgubirea către aceasta în termenul legal ce se scurge începând cu data depunerii tuturor documentelor necesare (completate complet și corect) la sediul asigurătorului.

Informatii suplimentare

Asiguratorul RCA are obligatia deschiderii dosarului de daune la data inregistrarii avizarii de dauna. La deschiderea dosarului de dauna, asiguratorul va efectua constatarea prejudiciilor in termen de 3 zile lucratoare de la data avizarii sau la o data ulterioara convenita de catre parti, va informa in scris prejudiciatul cu privire la documentele ce trebuie depuse pentru solutionarea pretentiilor de despagubire si va solutiona cererea in termenul legal.

Avizarea daunei auto reprezinta notificarea asiguratorului de catre persoana prejudiciata, asigurat sau mandatarii acestora, cu privire la producerea unui eveniment asigurat, insotita de documentele necesare stabilirii raspunderii asiguratorului RCA.

Pentru acoperirea prejudiciilor suferite in urma producerii unui accident, pagubitul se poate adresa asiguratorului RCA unde vinovatul are incheiata asigurarea obligatorie RCA, propriului asigurator RCA in cazul aplicarii decontarii directe sau catre BAAR, in calitatea acestuia de birou gestionar.

Despagubirile se platesc de catre asiguratorul RCA persoanelor fizice sau juridice prejudiciate, in contul indicat sau in numerar, in conditiile legii. Daca conduci un autovehicul cumparat in sistem de leasing sau prin alta modalitate asemanatoare, poti primi despagubirea doar cu acceptul societatii care a garantat financiar leasingul sau al proprietarul de drept al autovehiculului.

Procesul-verbal de constatare se intocmeste de catre specialistul constatare daune si se semneaza de catre toate persoanele care iau parte la intocmirea acestuia. Eventualele obiectii ale partilor cu privire la prejudiciile constatate, precum si la solutiile tehnice adoptate, vor fi mentionate in procesul verbal de constatare sau intr-o anexa.

Conform legislaţiei în vigoare, autoturismul avariat se poate repara în orice unitate autorizată RAR aleasă de către păgubitul RCA. Asiguratorul RCA nu poate impune service-ul în care să vă fie efectuată reparaţia. Acest drept fundamental al consumatorului este precizat în legea RCA. Conform art. 6 alin 8 din Legea nr. 132/2017 vă puteţi adresa pentru efectuarea reparaţiei oricărei unități reparatoare de automobile care functioneaza în condiţiile legii fără nicio restricţie sau constrângere din partea asiguratorului RCA sau a unităţii reparatoare auto, care ar putea să vă influenţeze opţiunea.

Call center cu program non stop sau prin Chat Online, de Luni pana Dumnica între orele 08:00 – 24:00

Call Now Button